Yeti Owners Club banner

Distributieriem kosten

375 views 11 replies 7 participants last post by  Llanigraham  
#1 ·
Ik wil graag op de hoogte blijven van het onderhoud van mijn voertuigen. Mijn Yeti is een 1.2 DSG-model uit 2016 en mij is geadviseerd dat er een servicebeperking van 10 jaar (150.000 mijl) geldt voor distributieriemen. Mijn auto is 9 jaar oud en heeft slechts 30.000 mijl, dus hij moet volgend jaar vervangen worden. Daarom ging ik naar mijn lokale Skoda hoofddealer in Letchworth om een offerte te krijgen, ik was geschokt toen ze me £960 citeerden voor de vervanging van de distributieriem. Ik had £400/500 verwacht? Kunnen mensen me vertellen of ze onlangs een distributieriem hebben laten vervangen en wat de kosten zouden moeten zijn? Deze offerte lijkt me erg duur?

#2 ·
Ik wil graag op de hoogte blijven van het onderhoud van mijn voertuigen.
Mijn Yeti is een 1.2 Dsg model uit 2016 en mij is geadviseerd dat er een service limiet van 10 jaar (150.000 mijl) is voor distributieriemen.
Mijn auto is 9 jaar oud en slechts 30.000 mijl, dus hij moet volgend jaar vervangen worden. Dus ging ik naar mijn lokale Skoda hoofddealer in Letchworth om een offerte te krijgen, ik was geschokt toen ze me £960 aanboden voor de vervanging van de distributieriem.
Ik verwachtte £400/500?
Kunnen mensen me vertellen of ze onlangs een distributieriem hebben laten vervangen en wat de kosten zouden moeten zijn? Deze offerte lijkt me erg duur?
Hoi, ik ben niet verbaasd dat je geschokt bent, je ging naar een hoofddealer voor een offerte.
Een fatsoenlijke garage zou naar mijn mening rond de £350-£380 kosten, inclusief een waterpomp. :)

#3 ·
De prijs van een onafhankelijke garage zou niet zo goedkoop zijn als Finbar suggereert en er is geen noodzaak om de waterpomp te vervangen bij een distributieriemwissel aan een benzineauto, zoals dat bij een diesel wel het geval is. Uw oorspronkelijke gok zat meer in de buurt, misschien een beetje laag, afhankelijk van waar in het VK u zich bevindt.

Is er informatie over de riem die al in de 9 jaar is vervangen? De levensduur van riemen toen de Yeti nieuw was, was 5 jaar, dus een verantwoordelijke eigenaar zou deze destijds hebben laten vervangen. De "nieuwe" levensduur van riemen van 140.000 km of 10 jaar werd in 2023 door Skoda geïntroduceerd toen uw auto 7 jaar oud was.

#4 ·
De prijs van een onafhankelijke monteur zou niet zo goedkoop zijn als Finbar suggereert en er is geen noodzaak om de waterpomp te vervangen bij een distributieriemwissel aan een benzineauto, zoals dat bij een diesel wel het geval is. Je oorspronkelijke schatting zat dichter bij de waarheid, zou ik zeggen, misschien een beetje laag, afhankelijk van waar in het VK je bent.

Enige informatie over de riem die al is vervangen in de 9 jaar? De levensduur van riemen toen de Yeti nieuw was, was 5 jaar, dus een verantwoordelijke eigenaar zou deze destijds hebben laten vervangen. De

#5 ·
Het is drie jaar geleden dat ik de mijne heb laten vervangen en mijn dossier toont £ 387 met olie- en filterwissel tegelijkertijd en dat was een eenmanszaak, maar zeer ervaren en betrouwbaar. Ik zou me voorstellen dat de prijzen sindsdien alleen maar zijn gestegen en grotere garages met hogere overheadkosten zouden op dat moment meer hebben gekost. Voor zover ik me herinner, is het geen eenvoudige klus vanwege beperkte toegang, dus de arbeidskosten lopen op.

#6 ·
Het is drie jaar geleden dat ik de mijne heb laten vervangen en mijn dossier toont £387 met olie- en filterwissel tegelijkertijd en dat was een eenmanszaak, maar zeer ervaren en betrouwbaar. Ik zou me voorstellen dat de prijzen sindsdien alleen maar zijn gestegen en grotere garages met grotere overheadkosten waren destijds meer geweest. Voor zover ik me herinner is het geen eenvoudige klus vanwege beperkte toegang, dus de arbeidskosten lopen op.
Dat is een interessant punt, ik herinner me dat me werd getoond waar de pomp zich bevond en het werd mij aangeraden om de pomp tegelijkertijd met de riem te vervangen, omdat de pomp even moeilijk te bereiken was, hij zat diep in het motorcompartiment.

Wat de positie betreft, bevindt de pomp zich min of meer op dezelfde plaats voor een diesel en een benzine?

#7 ·
Ik heb het bij een lokale vertrouwde monteur laten doen en hij heeft de waterpomp vervangen, maar de mijne is een Diesel en men heeft me altijd verteld om die tegelijkertijd te vervangen, ik weet niet of dat hetzelfde is voor een Benzine. Het kostte me £ 445,00 inc BTW. Blij dat we het gedaan hebben, want het was 5 jaar geleden sinds de laatste vervanging en er begonnen zich net kleine scheurtjes in de riem te vormen.

#9 ·
Bedankt voor de reacties, ik weet dat naar een hoofddealer gaan altijd iets duurder is, maar het was een interessante oefening!
Ik denk dat ik wat lokale onafhankelijke garages moet rondvragen en kijken wat ze aanbieden?
Voor informatie over de intervallen voor de riemservice heb ik zowel Skoda UK als hoofddealers gecontacteerd en ze gaven beide een levensduur van 10 jaar of 150.000 km voor distributieriemen op mijn voertuigjaar en merk.
Ik weet dat er veel meningen over het onderwerp zijn, vooral omdat het lijkt dat de VW-voertuigen met vergelijkbare motoren ander advies hebben over de levensduur van de distributieriem, maar misschien is dat gewoon een manier voor hen om een beetje geld te verdienen in hun serviceafdeling?

#10 ·
De mijne is een diesel in plaats van benzine, dus hij heeft een riem- en pompvervanging, de laatste keer was het in de £600 pondenklasse en werd gedaan bij een dealer, omdat ze bijna dezelfde prijs hadden als een onafhankelijke. Ze kregen de klus omdat ik aannam dat ze meer vertrouwd waren met een Yeti. Ik denk dat de dealer die je probeerde de klus niet wilde en hem zo geprijsd heeft dat hij je ontmoedigt.