Zoals gewoonlijk op YouTube een hoop betekenisloos gebabbel. Mogelijk dit, mogelijk dat. Alles ontworpen om klikken te genereren en de eigenaar geld te laten verdienen.
Echter de huidige oogtest is waardeloos en moet worden herzien, je kunt bijna blind zijn en de test nog steeds halen.
Tot op zekere hoogte heb je het punt gemist, het is niet wat die YT-video probeert te benadrukken.
Ja, ik ben het ermee eens dat de oogtest herzien moet worden, maar achteruitgang van het gezichtsvermogen treft niet alleen 70-plussers (bestuurders), dus misschien een verplichte oogtest elke tien jaar voorafgaand aan de verlenging van het rijbewijs tot de leeftijd van 70 jaar.
Wat de video probeerde bloot te leggen, was de oneerlijkheid ervan, hoe draconisch beslissingen kunnen zijn, de kwalificaties van degenen die testen en hoe Spec Savers werd gekozen.
Hoe betere experts dan zijzelf, die deskundige meningen kunnen--worden genegeerd, met andere woorden Spec Savers heeft het laatste woord.
Typisch voor een regering om de goedkoopste optie te kiezen en de meest ongemakkelijke voor het publiek, maar zodra de beslissing is genomen, is het moeilijk om hen te laten herzien.
En vraag jezelf af waarom Spec Saver zo laag in prijs kwam, wat is hun agenda?
Ik vergeet niet dat Spec Savers bestaat om lenzen en monturen te verkopen, onder andere, en ik kan het niet helpen te denken, (agenda), mevrouw Smith of meneer Brown, we merken dat u bijna 70 wordt, oh en trouwens, u heeft sterkere lenzen nodig, £ 300 en meer, alstublieft.
Herzie de test ja, maak hem zwaarder, ja, maar wees eerlijk en waarom niet de tests beoordelen, het gezichtsvermogen van een 70-jarige kan in de meeste gevallen niet op hetzelfde niveau zijn als dat van een 40-jarige.
De pensioenleeftijd is nu 67, wat in feite betekent dat een bestuurder nog maar 3 jaar over heeft voordat hij de mogelijkheid loopt niet meer te kunnen rijden als simpelweg omdat zijn gezichtsvermogen niet meer dat van een jonger persoon is, hoewel hij nog steeds een bekwame en veilige bestuurder is.